RADY A NÁPADY
Čekáme na vaše poznatky a rady ohledně údržby, nahradních dílů, vylepšení vaší CORTINY. Neváhejte a podělte se o své skušenosti.

TRVALE PLATNÉ ZÁKONY
1. Po určité době práce se z každého nástroje stává kladivo.
2. Zkušenost při stříhání/řezání: už dvakrát jsem z toho odřezal a furt je to krátké.
3. Když se něco muže podělat, určitě se to podělá když jedete na dovolenou.
4. Pokud máte svoje vlastní zákony, podělte se s veřejnosti.
 
Marian Fitoš
Rozdíly mezi Line1/Line2 Při předělávání PJ-ove Cortiny jsem si všiml několika drobnosti mezi starším a novějším modelem ktere nejsou nijak zásadní ale hlasit se to musí :-)
1: (toto uz někde psal Venca) kardan na 1600 Line1 má jenom dva křížové klouby a chybí mu ložisko kterým je chycený ke karoserii a taky nemá úchyty na karoserii (ale to je asi jasné). Motory 2.0 měly už i u L1 dvojdílný kardan.
2: výztuha za zadní sedačkou na L1 je z profilovaného plechu od podběhu k podběhu takže je uplně oddělený zavazadlový prostor.
Narozdíl od Line2 kde je pouze kříž z profilovaneho plechu takže se jim protahne i dítě co muže potvrdit ségra která tam byla tátovi pro klíče když si je zabouchl v kufru :-)
3: profil sloupku pro osazení gumy na přední a zadní okno je jiný a je možné, že na L2 nedostanete gumu z L1, obraceně to asi možné je (ještě to nemam vyzkoušené)
4: spodní plechová příčka pod přistrojovkou na L1 je sundavací na L2 je nesundavaci ... teda navařená.
5: uloženi péra v podélnem rameni zadní nápravy je mnohem užši než na L2 takže při koupě jinych pružin je potřeba vyrobit na soustruhu "klobouček" nebo předělat původní uložení. Z toho také plyne že zadní péro ma spodní závit menšího průměru.
Zvýšit / Snížit vozidlo. Nedávno se mi dostal do rukou obrázek s udělátorem kterým se da nastavit mezera mezi vinutím pera. Predkládam to jako jedno z možných řešení, existuje spousta variant ale tato se mi zdá velice elegantni a nenáročná na montáž. Je to v nabídce fy. tušim SANDTLER.
Zvýšit / Snížit vozidlo. Kulaté světla na CORTINU r.v. 1972 (a jiné) pasujou ze škodovky není potřeba dělat vůbec nic(jenom vyměnit konektor na žárovku).
Membrána do posilovače. Pokud máte ve své Cortině posilovač z Taunuse (z novějšího) nemusíte kupovat drahou forďáckou membránu, kupte si membránu do Škody Favorit - je uplně stejná.( asi to škodovka opajcovala ???)
Posilovač brzd a hlavní brzdový valec z Ford Taunus není problém namontovat do Cortiny, všechno pasuje. U některých modelů je potřeba udělat díru se závitem do sacího potrubý (kvůli napojení na posilovač). 
Hlavní brzdový valec. Pokud máte posilovač a hlavní brzdový valec z Taunuse je možné vymněnit hl.brzdový valec ze škodovky (asi 105-ky)
Termostat do 1600 OHV-čka. Po mírné úpravě pasuje termostat  ze Škody Favorit.
Stahovák na poloosy.
[Poslal: KREJČÍ Vladimír]
Díval jsem se na ten stahovák co je na netu ale zabere dost času než si ho zhotovíš.

Dostal jsem radu jak na poloosy od Taze z brněnského klubu http://www.fordever.cz/ .

Povolit čtyři šrouby co drží poloosu dva do kříže z toho vyšroubovat úplně ven a mezi zbývající dva a poloosu (přírubu co drží kolo, samozřejmě že musí být demontovány pakny brzd) vložit nějaký předmět třeba dvě brzdové deštičky.Pak vyšroubovávat oba šrouby na střídačku aby nedošlo ke křížení a tím vytláčet poloosu z uložení. Pokud je závit na konci opět ho zašroubovat a přidat vypodložení třeba další brzdovou deštičku a tak pokračovat až dojde k úplnému vysunutí poloosy z uložení.

[Starší příspěvek]
Pokud máte problém ze sundáním zadní poloosy skuste tento stahovák (míry je potřeba upravit podle typu poloosy)
Sedadlá do Cortíny. V případě že máte poškozené sedadlá, je možné je vyměnit je za sedadlá z Taunuse, není potřeba nic upravovat.
Několik dobrých rad ohledně brzd a rozdelovace najdete zde.
Vašek Špác
Cortina MK III se vyráběla 1970 - 1976. Zde je nutne vědet, že modeli do roku 1974 MK3 LINE 1 a po roce 1974 MK3 LINE 2 se lišili v něterých věcech, které je potřeba znát při kupování náhradních dilů. V první řadě to byli kosmetické upravy v přední masce u LINE 1- chromová, u LINE 2 byla plastová; zadní světla jsou trochu jiné, hlavně mají jiné rozteče děr pro bakelitové vršky. LINE 1 měli zpravidla ještě motory OHV, LINE 2 už měli jen OHC motory. Palubní deska u LINE 1 je zcela jiná než u LINE 2, která má již palubní desku později použitou ve Fordu Taunus. Některé první Cortiny Mk3 měly také ještě kardan v celku, ne tedy ten půleny a uložený v ložisku.
Návod jak dát dvoukomorovej karburátor z 2,0L OHC (Taunus) do 1.6L OHC (Taunus/Cortina)
Pomůcka pro tuning která by se mohla hodit, než začnete upravovat svojí Cortinu.
Kára
Cortina's Tuning - článek o tom, jak "přitvrdit" poměrně "měkkou" Cortinu najdete zde.