Kapitola první - Klinická smrt
Tento šrot jsem zakoupil v srpnu 2003. Jedná se o
Ford Consul GT 2.3 V6 rok výroby
1972. Podle dekódovaného stavebního štítku karoserie se jedná opravdu o GT verzi, přesně o
exportní verzi pro Švýcarsko. Původní barva byla světle zelená metalíza (Fern Green Metallic 1969) a jedná se o jedno z prvních vyrobených aut -
březen 1972. Oficiální prodej těchto vozů začal právě v březnu 1972, sériová výroba se rozjela v únoru 1972 s měsíčním předstihem.
Co více říct ? Po přivezení tohoto mazlíčka domů a po první post-euforické prohlídce jsem musel uznat, že auto je shnilé jako troud. Ne že bych to předtím neveděl, ale tak nějak jsem byl opojen jeho poměrnou vzácností a asi proto jsem si to nechtěl přiznat. Stále ale ještě věřím, že z něho jednou bude opět krasavec. Zatím odpočívá v kómatu v suchu ve stodole v Jížních Čechách a já pro něj sháním orgány pro oživení.
Na druhou stranu výhodou je, že auto je poměrně až na dva tři detaily kompletní a i interiér je prakticky bez napadení kutilem. Vše je původní, i když bohužel značne opotřebované. Chybí jen kožená hlavice řadící páky, jeden ze znaků GT verze. Původní palubní deska v hnědé barvě, kterou někdo vyměnil za tuto černou, je v kufru ještě s dalšími díly. Motor 2.3 V6 je také původní a je to poznat na jemných detailech, třeba nemá PCV ventil u odsávání klikové skříně, který v té době nebyl ještě povinný. Hadice je napojena přímo do ventilového víka - obrázek 6. Motor má také ješte tlumič kmitů, který se přestal montovat v roce 1973 a původní hliníkový držák alternátoru. Plechové sportovní 6J R14 disky, svého času dodávané pouze pro GT verzi, jsou také původní včetně pokliček.
Jediné, co na voze chybělo, bylo zadní boční okno. Podařilo se mi však naštěstí sehnat příhodného dárce orgánů v Německu, který byl ochoten levé zadní výklopné okénko podstoupit.
Zatím nemám jasno, zda-li reinkarnační proceduru provede profesionální chirurg, či bude provedena svépomocí. Druhá varianta předpokládá nejdříve koupi CO
2 svářečky.
Jako první na řadu přislo zajištění dobové dokumentace - prospektů, příruček, dílenských manuálů a mikrofišů (katalog dílů). Není nad pořádné informace, které jsou k renovaci často potřeba.
Kapitola druhá - Pitva
V létě jsem se konečně dostal k pitvě Consula.
Rez - zkáza aut. Po odstrojení skeletu se mi naskytl čistý a ničím nezakrytý pohled na boží dopuštění, na zkázu, kterou vykonala rez. Velmi nepěkný pohled. Hlavním cílem k sehnání se ihned staly přední A-sloupky a přilehlá A-sloupková boční stěna.
Za úvahu stojí též výměna předního rámu na straně spolujezdce, který se jeví, že byl v minulosti rovnán. S konečnou platností padlo rozhodnutí, že vzkříšení Consula provedu sám. Kdo si hraje, nezlobí. Pomáhat mi s tím bude
Omicron OMI 205, můj nový, a doufám že dobrý, kamarád :-)
Kapitola třetí - Revize orgánů
Schánění náhradních plechů se pomalu blíží ke konci. Hodně pomohly poslední zbytky u
Klokkerholm, něco také
Ebay, nebo němečtí
MotoMobil a částečně i britští
Ex-Pressed Steel Panels. U poslední jmenované firmy bych se na chvíli zastavil.
Jedná se o zajímavou firmičku, která malosériově vyrábí prakticky všechny plechy na vozy Ford od 50-tých let. Bohužel, jejich ceny jsou astronomické. Jsou si až moc dobře vědomi toho, že v mnoha případech jsou poslední šancí na sehnání náhradního dílu a tak si nechají svojí manufakturní práci řádně zaplatit.
Pak jsou zde také části karosérie, které se mi sehnat nepodařilo, byly nepřiměřeně drahé nebo se vůbec jako náhradní díl nevyrábějí. V těchto případech pomohly jiná auta jako dárci orgánu. Vyřezané zdravé díly z jiných aut byly samozřejmě nejdříve opískovány. A některé tvarově jednoduché díly byly vyrobeny přímo z plechu.
Venca
Poslední aktualizace 07/2010 (C) 2007 - 2010