23.12.2010

Zatímco naši mazlíčci už dávno odpočívají v suchu svých garáží či stodol, opět je tu zima, tentokrát opravdu plná sněhu a mrazu. Opět, jako každý rok, tu jsou Vánoce a opět, jako každý rok, vám chceme i my popřát klidný a ničím nerušený vánoční čas a hodně dárků pod stromečkem. Určitě moc dobře víte, jak strávíte vánoční svátky, ale kdyby jste se náhodou nudili, můžete si prohlédnout další reklamy v sekci Dokumentace, článek Dobová reklama. Do sekce jsme přidali nejenom novou reklamu na Cortinu Mk3, ale také několik tématicky spřízněných kousků. A poslední úpravou je přesunutí Aktualit starších 1 roku do Historie, aby se úvodní stránka načítala o něco rychleji. Hezké Vánoce!

 
 
9.12.2010

Do sekce Dokumentace, článek Dobová reklama jsme přidali další dvě reklamy na Cortinu Mk3. Také jsme předělali celé zobrazování reklam a jejich prohlížení je snad nyní o něco pohodlnější.

 
 
5.12.2010

Při shánění dobových časopisů jsme se zaměřili mimo jiné na téma Cortina a šestiválcový motor na evropském trhu. O tomto tématu koluje spousta polopravd, nepřesností a fám, proto jsme se rozhodli dopídit se k co nejvíce dobovým a historicky důvěryhodným informacím. Je jasné, že v Austrálii a Jižní Africe byly Cortiny osazovány šestiválci sériově. Avšak v Evropě tomu bylo trochu jinak. Ačkoliv motorový prostor byl u Cortiny Mk3 už od základu platformy TC plánován a konstruován také pro V6 motor, Cortina s tímto motorem, narozdíl od německého Taunuse, nebyla nikdy na evropském trhu oficiálně nabízena. Dnes se můžeme již pouze dohadovat, co produktové managery vedlo k tomuto kroku, nicméně je jasné, že určitá poptávka po V6 Cortinách byla i v Evropě. Důkazem je hned několik firem, které nabízely instalaci britského V6 motoru Essex do Cortiny Mk3. Mezi nejznámější patří firma Super Speed nebo firma Racedproved Jeffa Urena. Fakt, že Jeff Uren byl sám úspěšný silniční závodník jezdící mimo jiné s vozy Ford a později samotný manager Fordova rallye týmu, signalizuje, že tyto firmy provádějící konverze Cortin byly častokrát přímo uzce spjaté se samotnou automobilkou Ford. Už v květnu 1971, pár měsíců po uvedení nového modelu Cortina Mk3 na trh, testoval britský časopis Autocar upravenou Cortinu Mk3 s 3.0 V6 motorem nabízenou firmou Super Speed. Jak testy dopadly, jaké auto zajelo měřené časy a jaký nazor na něj měli redaktoři odborného tisku, si můžete přečíst v článku přeloženém do češtiny v sekci Dokumentace, nebo přímo zde. Cortina s třílitrovým šestiválcem vypadala zvenku naprosto stejně jako běžná Cortina a pouze emblém Super Speed V6 a širší kola dávaly najevo, že hra skončila.

 
 
23.11.2010

Podařilo se nám získat několik dobových britských časopisů Aurocar a Motor představující a testující Cortinu Mk3. Časopisy plánujeme postupně nascanovat a přidat do sekce Dokumentace. Pokud bude přes zimu hodně času, možná některé články postupně i přeložíme do češtiny. Zatím jsem z těchto časopisů na stránky doplnil několik dobových reklam, které zde ještě nebyly. Najdete je v sekci Dokumentace, článek Dobová reklama.

  
  
 
4.11.2010

Michal, který nám již dříve poslal fotky své Cortiny, opět o něco vylepšil svojí Cortinu a vy se i nyní můžete podívat na výsledky jeho práce zde na našem webu. Na jeho Cortině přibyl krásný nový vinyl na střeše. Dále Cortina dostala nové zrenovované ráfky, jak jinak než klasiku všech klasik - tzv. Kříže. Ještě nějaká práce na Cortině je, ale my doufáme, že už příští sezonu Michala potkáme na nějakém srazu. Nové fotky jsou v sekci Opravy/Úpravy nebo přímo zde.

 
 
6.10.2010

A je to tady! Čas se nedá zastavit. Tento měsíc oslaví Cortina Mk3 výročí 40 let a právem se tak bez debat může řadit do kategorie veteránů. Vůz se začal vyvíjet v roce 1967 v rámci projektu pod kódovým označením TC. Jednalo se o první projekt plně v režii nově vzniklé nadnárodní divize Ford Of Europe, která centrálně řídila vývoj jak v britském Duntonu, tak v německém Kolíně. Nový vůz měl být nástupcem nejen modelu Cortina, ale také s menšími odlišnostmi v liniích modelu Taunus. Bylo rozhodnuto postupovat podle v té době oblíbeného receptu Forda, spočívajícího v poměrně dlouhé kapotě a krátkém zavazadlovém prostoru, což dává vozům sportovní proporce. Vývoj trval 3 roky a nové modely Cortina/Taunus byly na podzim 1970 představeny veřejnosti. Více o tom, jak se navrhovala Cortina Mk3 si můžete přečíst v tomto článku. Nabízena u britských dealerů Ford začala být nová Cortina od 23. října 1970. A bylo z čeho vybírat, k dostání byla Cortina Mk3 ve 4-dveřovém, 2-dveřovém a Combi provedení. Rozsah výbav začínal u modelu Base, přes L, XL, dále k GT až po nejluxusnější výbavu GXL. Motor jste mohli vybírat ze 4 nabídek - 1300 OHV, 1600 OHV, 1600 OHC a 2000 OHC. Rozsah nabídky vozů tedy pokrýval poptávku od velmi levných modelů se startovací cenou 914 Liber až po luxusní výbavu GXL s dřevěnými doplňky v interiéru, otvírací střechou a automatickou převodovkou. Vůz prošel v září 1973 faceliftem a od modelové řady 1974 začal být nabízen s drobnými změnami na nápravách, vnějším vzhledu a v interiéru, z nichž nejvýraznější byla nová palubní a přístrojová deska. Cortina Mk3 se v Británii vyráběla do září 1976. Vedle Britských ostrovů se modely Cortina Mk3 vyráběly také s lokálními úpravami v Austrálii a Jižní Africe. V Austrálii a Jižní Africe lokální úpravy zahrnovaly mimo jiné implementaci větších motorů více vyhovujícím místním poměrům a nárokům a Cortiny tam byly na rozdíl od evropských trhů k dostání také se šestiválcovými motory. V Jižní Africe byla navíc lokálně vyvinuta Pick-Up verze. Cortiny byly dále montovány pro místní trhy v dalších zemích jako Jižní Korea (v automobilce Hyundai), Taiwan a Filipíny.

 

Při příležitosti 40tého výročí se firma Ford letos rozhodla uvolnit ze svých archivů doposud nezveřejněné dokumenty. První dokument se jmenuje Prototyp a můžete v něm vidět konstruktéry projektující nový vůz, postup od rýsovacích prken, přes stavbu modelu, až po první testy reálných prototypů. Druhý dobový dokument s názvem Peak Performer zkoumá rozdíli mezi verzemi L, GT a GXL, stejně tak jako rozdílné motorizace. Závodní šampión Frank Gardner (1930–2009) nám nabídne svůj pohled na vůz. Oba dva dokumenty naleznete na 56 minut dlouhém DVD s názvem Peak Performer - The Mk3 Ford Cortina, které je v prodeji někdy od léta.

 
 

Jako bonus na DVD naleznete čtyři dobové reklamy na Cortinu Mk3, při kterých se nám všem, kteří jsme jako děti zažili jízdu bez pásu a autosedaček na zadních sedadlech, jen těžko vysvětluje ten pocit. Všem fandům vozů Cortina Mk3 DVD doporučujeme. Bohužel v české prodejní síti toto DVD nenajdete, jediná možnost je objednávka z UK třeba přes Ebay nebo přímo od vydavatele. Stojí to za to.

 
 
 
30.8.2010

Srazy pořádané brňenským klubem Fordever patřily vždy k vrcholu sezóny a letos tomu nebylo jinak. O tomto víkendu proběhl již 19.sraz historických vozidel Ford pořádaný tímto klubem a jako vždy perfektně odvedená práce. Akce jsou pořádány s ohledem na děti a ženské polovičky, takže jak jsem se letos přesvědčil, na sraz je možné vyrazit s klidným svědomím s celou rodinou a nikdo se rozhodně nebude nudit. Každý si přijde na své. Moc pěkná akce! Na pár fotek se můžete podívat v sekci Srazy nebo přímo zde. A již teď se můžeme těšit na jubilejní 20.sraz příští rok.

 
 
 
20.7.2010

O víkendu proběhla první akce pořádaná KHV Křenovice pod názvem 1.Křenovická jízda. Jednalo se o velmi podařenou akcičku, na kterou se sjelo okolo 60 historických vozidel a cca 10 motorek. Program začínal srazem na zelené louce v Křenovicích, která po celou dobu srazu fungovala jako základní tábor. Z tohoto místa také startoval orientační závod směrem na hrad Orlík, kde byl cíl. Zde si účastníci závodu mohli prohlédnout hrad, naobědvat a v koloně spanilou jízdou se pokračovalo zpět do Křenovic do základního tábora. V Křenovicích byly vyhlášeny výsledky závodu a pak už následovala volná zábava až do ranních hodin. I přes nepříznivou předpověd se počasí vydařilo, pršet začalo až v noci, kdy už stejně většina zůstavších návštěvníků dávno seděla v teple a suchu místní hospůdky nebo již spala ve svých autech. První ročník se podařil na výbornou a my jen doufáme, že se příští rok opět setkáme na dalším ročníku Křenovické jízdy. Pár fotek naleznete zde nebo v sekci Srazy.

 
 
 
18.5.2010

Kdo z vás, fanoušků oldFordů, by neznal legendární seriál Profesionálové? Seriál, který je téměř jako reklama na vozy Ford té doby. Seriál, ve kterém se nevyskytují pouze stříbrné Bodieho Capri 3.0, Cowleyho červená Granada GHIA, či Doyleův Escort RS, ale také spousta dalších a dalších dobových modelů Ford. Ve své době byla tato auta téměř všude po celé Anglii a v seriálu je to patrné. Byla to nejběžnější a nejčastější vozidla na britských ostrovech a vy se pomocí Profesionálů můžete do této doby alespoň na chvíli přenést. Můžete zde vidět Cortiny, Escorty, Capri, Transity, Granady atd všech generací, výbav a barev. A protože jsou tyto stránky zaměřené hlavně na třetí generaci vozu Cortina, přinášíme vám přehled výskytu vozů Cortina Mk3 v jednotlivých epizodách seriálu. Přehled najdete v sekci Dokumentace, nebo přímý link zde.

 
 
 
10.5.2010

Projekt renovace Newmanovy Cortiny se opět posunul o kousek dál. Auto je po laku a začala nejkrásnější fáze renovace a tím je nastrojování auta. Stejně jako všechny karosářské práce i nastrojování auta probíhá v režii Mariána. Fotky čerstvého auta před lakovnou jsme přidali do kolekce Newman II v sekci Opravy/Úpravy, nebo přímý link zde. Průběžně se budeme snažit doplňovat fotky z nastrojování auta, ať i vy můžete sledovat tuto nejkrásnější finální činnost každé renovace.

 
 
5.5.2010

Pokud se vám zdá, že jsme se delší dobu odmlčeli a tyto stránky zanedbáváme, není tomu tak. Celou zimu jsme pravidelně a pečlivě z DVD sledovali seriál Profesionálové, abychom vám mohli nabídnout kompletní přehled vozů Cortina Mk3 použitých v tomto legendárním seriálu. Tento televizní maratón se pomalu blíží ke konci a vy si už brzy prohlídnete přehled vozů Cortina Mk3 ze všech 57 dílů seriálu. Již brzy!

 
 
6.4.2010

Velikonoce jsou za námi, začíná se pomalu, ale jistě oteplovat a tak je čas přivítat novou sezónu. Svoláváme startovací posezení do naší srazové hospůdky Zelená liška na Budějovické. Kdy: 19. dubna 2010, od 17:30 hodin. Projednáme plánované srazy, sdělíme si novinky, popijeme a tak podobně. Doražte všichni, kdo tradičně chodíte, i vy, kdo jste ještě neměli odvahu mezi nás přijít. Nebojte se, my vás nekousneme :-) Nové sezóně zdar!

 
23.12.2009

Letos je tomu 10 let co pro vás tyto stránky píšeme a doufáme, že alespoň občas v nich naleznete zajímavé a hodnotné informace. Ano, už je to 10 let od prvního příspěvku, kterým jsme v roce 1999 začali psát tyto webové stránky. Tehdy jsme asi ani netušili, že nám nadšení vydrží tak dlouho. Dnes, stejně jako v minulých letech přesně touto dobou, v předvečer Štědrého dne, bychom chtěli všem našim kamarádům, známým a čtenářům popřát šťastné Vánoce, hodně dárků, pohody a příjemných svátečních dní strávených s vašimi blízkými. Kdybychom se už neozvali, zároveň vám již teď přejeme mnoho úspěchů do nového roku 2010. Vzhůru do dalších společných 10-ti let existence těchto stránek.

 
15.12.2009

Včera se uskutečnilo avizované Vánoční posezení 2009. Stihli jsme probrat všelijaké věci, s přibývající hodinou a počtem piv jsme dokonce objasnili i důvod neustálého Károva hladu. K tomuto velkému poznání nás dovedli pánové u vedlejšího stolu, kteří si objednali tatarák a tím nás inspirovali ke konečnému závěru ohledně důvodu Károva hladu - je jím tasemnice. Na fotce můžete vidět zleva - Nugget, Tatanka, v čele na prázdné židli seděl a v momentě focení si odskočil Brouk, za číšníkem sedí Marian a vedle něho Kára. Za foťákem byl Venca. Šátkyn běžel domů jako vždy po druhém pivu a špagetách.

 
 
9.12.2009

Jako každý rok, i letos, bychom vás, naše čtenáře, chtěli pozvat na malé předvánoční posezení u pivka. Kdy ? V pondělí 14. prosince 2009 od 18:00 hodin. Kde ? Jako tradičně v restauraci Na zelené lišce, Praha 4, kousek od metra Budějovická. Pokud si tedy myslíte, že si máte co sdělit s lidma, kteří se pohybují kolem starých aut a zejména Fordů, nestyďte se a přijďte posedět. Budete vítáni. Letos je tomu navíc 10 let (1999 až 2009), co pro vás připravujeme tyto stránky a to už je opravdu důvod k posezení! Takže doražte i Vy.

 
15.11.2009

Po krátké přestávce dostala Newmanová Cortina nový podvozek :) a přesunula se do lakovny kde dostane také nový kabat . Přidal jsem několik málo fotografií.

 
 
27.9.2009

Včera se mi dostala do rukou 2.8i V6 s velmi nepravidelným chodem, dle majitele, s problémem v řídící jednotce. Při každé podobné závadě jako první vymontuju a zkontroluju svíčky v jakém jsou stavu, jestli jsou stejně zbarvené a podle toho určím, na kterém válci je závada. U všech svíček byla špatná (malá) vzdálenost mezi elektrodami, což je dost častý případ, protože hodně lidí si myslí, že svíčka je od výrobce připravena na jeho motor........ NENÍ TO PRAVDA....... Pro každý typ motoru je potřeba nastavit tuto vzdálenost elektrod podle dokumentace. Co mne ale úplně dostalo byla svíčka s nulovou mezerou (viz foto). To opravdu nemůže fungovat. Taky to byla celá závada a motor teď běží jako nový.

 
 
20.8.2009

Nikdy jsem po Granadě extra netoužil, přišla mi z pohledu veterána už tvarově moc moderní a nezajímavá. O automatické převodovce jsem si už úplně myslel své. Osud tomu však chtěl jinak. Vše začalo potřebou druhého auta do rodiny na denní ježdění a volit nějaké současné plastové skákadlo nepřipadalo v úvahu. Na jaře se naskytla zajímavá koupě. Stal jsem se majitelem vozu Ford Granada 2.3V6 Automatic, r.v. 1983 a okamžitě se ze mě se stal Granadí nadšenec. Granada mě celého pohltila. K prostému faktu, že tento dnes již 26 let starý vůz je tišší, pohodlnější a prostornější, než většina mnohem mladších moderních aut ve standardní třídě, přidejme krásný zvuk V6 motoru, kterým se kocháte během jízdy tak, že nechcete ani zastavit, navíc ještě neuvěřitelně pohodlný automat a cesta k závislosti je nenávratně otevřena. To je Ford Granada. V mém případě sice pouze ve výbavě L, ale i tak silně návyková. Za radostí z provozu stojí také fakt, že LPG palivo snižuje provozní náklady na srovnatelnou úroveň se spotřebou 5 až 6 litrů benzinu. Ihned po koupi vozu bylo nutné odstranit několik malých závad, ale auto je až na pár drobných vyjímek prakticky bez koroze v původním stavu a to je hlavní. Škoda jen, že vozidlo bylo v minulosti lehce bouráno na zadek (nedobrždění), což je poznat instalací zadního neoriginálního celochromového nárazníku z vyšší výbavy. Na pár fotek se můžete podívat zde.

 
 
13.8.2009

Ještě jednu specialitku z dílny Martiho74 pro vás máme.Traktor domácí výroby sloužící k údržbě pozemku. Proč o něm píšeme? Na jeho stavbu bylo totiž použito několik dílů z oldFordů. Vedle motoru Ford 1.7V4 a převodovky Ford Typ N (5-ti kvalt) také třeba sedadlo, přístrojová deska atd. Geniální práce. Obrázky a video naleznete opět v sekci Opravy/Úpravy nebo přímý link zde.

 
 
11.8.2009

Chcete zažít zrychlení na sto za cca 6.5 sekund? Chcete zažít tlak sedadel v zádech zrychlením? Chcete si užít adrenalin? Není třeba si pořizovat drahé luxusní vozy. Stačí trocha "železa", šikovné ruce, hodiny práce a pak už jen spousta zábavy. Dnes vám představujeme výtvor od Martiho74. Dvoudvéřový Ford Taunus s motorem 2.9 V6 Cosworth BOB. Původně stříkačkový motor s výkonem něco přes 200 koní byl v tomto případě předělán na plnění 3-mi karburátory Weber 42 DCNF a okolo jedné tuny těžkým Taunusem dokáže pořádně zamávat. Na sériovém Taunusu byly provedeny další úpravy, hlavně v oblasti brzd. Více informací a obrázky naleznete v sekci Opravy/Úpravy nebo přímý link zde.

 
 
20.7.2009

Club of Classic Cars a pořadatelé Mimoňských válek zvou všechny majitele klasických vozů (nejenom Fordů) do roku výroby 1985 na letošní sraz Mimoňské války XV. V rámci tohoto tuningového srazu bude vyhrazená plocha pro klasické vozy. Veteráni pojedou sprint na 400m a další zajímavé akce v rámci show ve své vlastní kategorii. Po celou dobu srazu budou moci být vozidla vystavena na bezpečné vyhrazené ploše. Sraz se uskuteční na letišti Hradčany u Mimoně (pravděpodobně všichni znáte :-) v sobotu 22.srpna 2009. Vjezd pro účastníky show ZDARMA! Bohatý doprovodný program. Pokud vás akce zaujala, neváhejte a přijeďte.

 
 
1.6.2009

V sobotu 30.5.2009 proběhlo Mělnické setkání klasických sportovních vozidel 2009. Jako každý rok, sobotní přehlídka vozů na travnaté ploše Mělnického kempu byla doplněna sprintem na 1/4 míle na nedaleké silnici směrem na Českou Lípu. Fotky se setkání naleznete v sekci Srazy nebo přímo zde. Více informací a výsledkové listiny najdete na stránkách pořadatele.

 
 
26.5.2009

Ačkoliv se může zdát, že byl projekt renovace Consula GT zastaven či úplně odpískán, není tomu tak. Jen častokrát nejdou věci tak tychle, jak by si člověk přál a člověk nemůže určité činnosti věnovat tolik času, kolik by si přál. Však to asi také znáte, ne? Podívat se na současný stav renovace můžete v sekci Opravy/Úpravy článek Consul GT nebo přímý link zde.

 
 
14.4.2009

Cortina shoping: Dnes pro změnu nabízíme bavlněná trička z naším oblíbeným logem Cortina. Trička jsou v nejvyšší gramáži....žádný Viet-nam. Velikosti na doptání, obrázky jsou zde. Cena 250kč/ks

 

V sekci Opravy je několik nových fotek bezedného zavazadlového prostoru Newmanové Cortiny.

 

 
30.3.2009

Cortina shoping: Dorazy na přední nápravu Granada a Cortina Line-2/Taunus, Cena 399Kč.

 
 
16.3.2009

Technické info: jako ochranu proti nechtěnému vkládání spam-záznamů do "Odkazů" a "Nástěnky" jsem zavedl drobnou šikanu v podobě povinného zadávání čísla z počítadla návštěv. Už mě nebavilo ručně odmazávat nechtěné záznamy z databaze.

Dnes to bude jen v rychlosti: několik nových foteček u Newmana a nové fotečky výrobků z polyuretanu.

 
 
 
11.3.2009
Renovace vozidel nemusí být záležitost pouze nás evropanů, američanů, autralanů a ostatních obyvatel podle nás "civilizované" světa. Vozidla se renovují také v zemích, o kterých bychom to možná ani neřekli. Svět se vyvíjí ekonomicky rychle kupředu a důkazem jsou stránky jednoho týpka z Malajsie, který renovuje Cortinu Mk3. Jak se Cortina dostala do této asijské země jsem se nikde nedočetl, ale reklamní prospekty na Šátkynově stránce jasně dokazují, že Cortina Mk3 se v Malajsii oficiálně prodávána. Podle fotek si zaslouží nadšení malajsana obdiv, protože výchozí stav Cortiny byl hodně špatný.

 
27.2.2009
Opět jsme tady s naším CortinaShopingem (obdoba teleshopingu). Dnes Vám nabízíme jedinečné polyuretanové dorazy haubny za skvělou cenu 200 Kč za pár. Pokud si objednáte tento skvělý výrobek do 20min. od přečtení tohoto inzerátu můžete si vybrat barvu. A to není ještě všechno! Objednejte si naše polyuretanové dorazy a zdarma dostanete dvě matice M6, aby se dorazy samovolně nepovolovali. Takže neváhejte, telefonujte a mejlujte. :)

Michal, jehož Cortinu jsme vám již dříve představovali, nám poslal aktuální fotky. Renovace jeho Cortiny je již u konce a vy si můžete prohlídnout výsledek práce buď na fotkách zde, nebo živě na srazu Ralsko 2009, kam Michal přislíbil, že dojede. V plánu je na nově nastříkané auto dodělat ještě vinylovou střechu.

 
25.2.2009
Kdo má chuť, může tento pátek 27.2.2009 dorazit na posezení v příjemné hospůdce Na Růžku v ulici Náchodská 34, Horní Počernice, které organizuje spřízněný klub Classic Cars. Start v 18:00 hodin. Nestyďte se a přijďte, určitě si přijemně pokecáte o klasických autech.
 
21.2.2009
CYCOV8 je Cortina Mk3, která umí dát 1/4 míle za 10.77 vteřiny. Pohání jí V8 s výkonem 450 koní. Pokud vás zajímá více informací o této bestii, podívejte se na pěkně zpracované www stránky, které tuto Cortinu představují. Prohlédnout si tam můžete několik fotek, skouknout videa, nebo přečíst technickou specifikaci a další. I když to není už "veterán", je to velmi precizní práce.

 
10.1.2009
Pokud ještě přemýšlíte jak vylepšit vzhled svého vozidla nebo obývacího pokoje, máme tady pro Vás bezva tip: pořiďte si jedinečný, tématický a zcela originální polštářek. Zaručujeme, že nikde jinde nepořídíte tento fantastický výrobek za tak skvělou cenu, která nadchne úplně každého. Takže neváhejte, telefonujte a mejlujte.
Picture/polstarky/DSC02324.JPG Picture/polstarky/DSC02314.JPG Picture/polstarky/DSC02336.JPG Picture/polstarky/DSC02306.JPG
Barevné provedení je možné upravit dle přání.
 
25.12.2008
Dnes, ve sváteční čas, bychom vám chtěli i my popřát klidné a ničím nerušené prožití Vánočních svátků a pokud bychom se už neslyšeli, tak zároveň i vše nejlepší do Nového roku 2009, ať se vám vše daří tak jak chcete vy samy, a až se všichni potkáme v hojném počtu na nějakém letním old-Ford srazu, tak ten Silvestr zpětně řádně oslavíme :-) Užijte si to. Marian a Venca.
 
11.11.2008
Nechcete někdo z vás udělat dobrý skutek a zachránit z Belgie zajímavé auto? Na mobile.de se objevil tento inzerát nabízející Cortinu GXL 2-door. Bohužel fotek tam moc není, ale určitě by prodávajicí nějaké další fotky v případě zájmu poslal. Možná by se pak s prodejcem dalo debatovat i kolem ceny 1.000 EUR.

 
03.11.2008
Dostatečně dopředu vám oznamujeme, že v pondělí dne 8.12.2008 se koná komorní Mikulášské setkání v osvědčené hospůdce Zelená liška na Praze 4, kousek od stanice metra Budějovická. Začátek je od 17:00 hodin a pokračuje se až do zavírací doby. Přijďte i vy mezi nás poklábosit nejenom o starých Fordech.
 
27.10.2008
Často se nás ptáte, jak přesně rozlišit jednotlivé kolínské V6 motory mezi sebou. Jak zaručeně určit o jaký motor/blok se jedná, jak zjistit o jaké hlavy se jedná, atd. V sekci Dokumentace proto naleznete nový článek Rozpoznávání kolínských V6 motorů zabývající se touto problematikou.

 

 
8.10.2008
K renovaci starých aut patří i rozebírání některých mladších kusů, jejichž díly pak dobře poslouží k reinkarnaci jiných aut. Jedna taková dekonstrukce Granady Mk2 2-door probíhala o minulých víkendech. Částmi z jejího velmi zachovalého interiéru by měl King oživit jinou Granadu Mk2 2-door a použitelné části skeletu karosérie by zase měly posloužit při reinkarnaci Consula GT. O zbytek se jistě dobře postarají ve Sběrných surovinách. Na fotky pořízené během likvidace auta se můžete podívat v sekci Opravy / Úpravy, nebo přímo pod tímto odkazem.

 

Taky byla zahájena reinkarnace MK-trojky pro Newmana ve stejné sekci. Je to přesně ta Cortina co byla předmětem nedávné anketní otázky, jen stím rozdílem že fotky již nejsou tak optimistické (jsou hodně prorostlé rezem).

19.10.2008 - nové fotky u Newmana

 
8.9.2008
Naši kamarádi David a Eva se o víkendu ženili a protože jsou fandové do starých Fordů, svatba byla samozřejmě pojata stylově. Černá limuzína Granada pro nevěstu, bílý Taunus pro ženicha. Po svatbě následoval podařený mejdan, při kterém došlo - jak jinak - i na únos nevěsty :-)
 
 
 
29.7.2008
Dnes bychom vás chtěli upozornit na zajímavé www stránky partičky s názvem Petrolheadz, které dokazují, že old-Fordová scéna je u našich sousedů v Německu opravdu silná. Přesvědčit se můžete na adrese www.petrolheadz.de. Úplně mě rozsekal tento příspěvek, který na renovaci Taunuse I. jasně dokazuje, že pokud se jedná opravdu o srdeční záležitost, není výchozí technický stav auta před renovací téměř důležitý. Hlavní jsou zápal a nadšení pro věc, pak je možné prakticky vše. Stránky jsou bohužel pouze v němčině, ale myslím, že fotografie nepotřebují komentáře.
 
 
18.7.2008
Jedno z aut, které se určitě vyplatí renovovat je Taunus 20M Hardtop. Na jednom takovém kousku právě Marian pracuje. Jedná se o Čibiho auto, které jste měli možnost vidět na setkání Ralsko 2007. Taunus sice vyžaduje zásah svářečkou, ale není to nic neřešitelného - viz zde. Brzy z něj bude opět parádní kousek. Marian také dokončil konverzi na V6 u zelené Granady. Jak v ní nakonec pod kapotou vypadá motor 2.8 V6 EFI se můžete podívat zde, kde odminule přibyly nové fotky.
 
 
14.7.2008
Víkend proběhl ve zmamení mejdanu u Čibiho. Stejně jako minulý rok jsme pojedli masíčko, popili sudové pivo a poklábosili. Letos dokonce došlo i na kytaru, u které si někteří nad ránem při burbonu zanotovali. Večer utekl velmi rychle a po 4 hodině ranní se poslední postavy ukládaly ke spánku. Někdo do baráku, ortodoxnější jedinci do svých old-Fordů. Dobrá akce.
 
 
 
3.7.2008
Dnes pro vás máme malou anketní otázku pro rozptýlení. Podle následujících fotek odpovězte, jaká auta stojí momentálně u Mariana na dvorku pod oknem? Pořadí je bráno podle prvního obrázku jako při čtení. Varianta 1 - Taunus, Granada, Mustang, Taunus. Varianta 2 - Cortina, Granada, Sierra, Taunus. Varianta 3 - Cortina, Granada, Mustang, Taunus.
 
 
19.6.2008
Sobota 14.6. byla ve znamení setkání Ralsko 2008. Osobně jsem byl nachystaný, domluvený s Marianem a ostatními na srazu u Mladé Boleslavy po cestě tam a těšil se. Avšak člověk míní a osud mění. Ve 4:00 hodiny v noci jsem jel se ženou do porodnice. Malý Vojtěch se rozhodl, ža na Ralsko nepojedu, protože on se chystá právě ven. Sobotu 14.6. jsem tedy strávil v porodnici a musím říct, je to tedy zážitek! Druhý den v neděli, celý rozrušený, jsem se musel uklidnit prací v garáži a následnou projížďkou v Cortině :-) Pří té příležitosti jsem udělal pár fotek a lehce aktualizoval text Cortina Mk3 v sekci Opravy/Úpravy. Každopádně Marian se srazu Ralsko 2008 zúčastnil a proto se můžete nyní podívat na několik fotek ze setkání v sekci Srazy, nebo přímo zde. I tento rok bylo Ralsko jistě skvělou relaxací. Velká ostuda letošního srazu však je, že nepřijela ani jedna Cortina Mk3 :-(
 
 
 
9.6.2008
Dnes pro vás máme několik drobných aktualizací. Jak pokračuje Michal s renovací Cortiny Mk3 se můžete podívat v sekci Opravy/Úpravy nebo přímo zde. Auto právě dostalo novou červenou barvu a Michal nám poslal fotky, abychom se mohli také pokochat pohledem. Nyní nastává nejkrásnější část každé renovace a to je nastrojování auta. Budeme se těšit brzy na další fotky. Další novinka Konverze Gráni v sekci Opravy/Úpravy dokumentuje právě probíhající výměnu motoru 1.7 V4 za 2.8 V6 EFI a opravu rezavých částí karosérie u Petrovy Granady - přímý link zde. Tuto práci si vychutnává Marian. A na závěr tu ještě máme pár nových fotek Honzova Capri.
 
 
 
27.5.2008
V sobotu 24.5.2008 jsme se zůčastnili 13. Mělnického setkání klasických automobilů. Za poměrně pěkného počasí byla k vidění spousta krásných vozidel všech možných značek. Vyvrcholením akce byla odpolední soutěž rychlosti na 1/4 míle měřená digitální časomírou s fotobuňkou. Každý soutěžící absolvoval dvě jízdy, vozidla byla rozdělena do kategorií dle roku výroby a objemu motoru. Já jsem si odnesl z akce zjištění, že rozjet se s Cortinou se silným motorem co nejrychleji, aniž bych ztrácel drahocenné sekundy hrabáním ve stoje na startu, není zrovna jednoduché. Chce to určitý trik a je potřeba na tom zapracovat. Každopádně příjemně strávená sobota. Více informací a fotografie najdete na stránkách pořádajícího klubu http://www.lvovsky.cz/veteranclub/
 
 
 
21.4.2008
Ceny aut - asi budete pravděpodobně souhlasit, že je to velmi důležitá veličina při výběru auta. Kolik asi tak stála Cortina Mk3 ve své době ? A jak se její cena asi lišila v porovnání s jinými Fordy ve své době ? K odpovědím na tyto otázky vám můžou pomoci dva dobové ceníky. První ceník z 8.října 1970 udává startovací ceny v okamžiku uvedení Cortiny Mk3 do prodeje. Na druhém ceníku z března 1972 je vidět, že pravidelný inflační nárust cen se nevyhnul ani Británii. Zatímco na začátku prodeje stál nejlevnější 2-dvéřový model 1300 OHV 913 liber, o rok a půl později to bylo již 962 liber. Na druhé straně cenového žebříčku nejdražší 4-dvéřový model GXL s motorem 2000 OHC stál na začátku 1338 liber a po roce a půl byl prodáván již za 1407 liber. Vyplatilo se připlatit si za lepší výbavu, nebo bylo lepší si za stejnou cenu pořídít raději sportovní Capri nebo luxusního Zodiaca ? Na tyto otázky musel každý zákazník již najít odpoveď sám podle níže uvedených ceníků a podle své peněženky.
 
Bohužel se nám zatím nepodařilo sehnat československé ceníky (Tuzex/Mototechna) z té doby pro porovanání. Kdyby jste o nich veděli, nebojte se nás kontaktovat.
 
1.4.2008
Čtenář, který si říká Sorpee, nám zaslal fotky svojí renovované Mk3 Cortiny. Můžeme debatovat na kolik se odchýlil od originálu a zda-li se podařilo dodatečné úpravy udržet v přijatelné míře, avšak jedno je zcela jasné. Byla odvedena spousta kvalitni práce. Na fotky a krátký popis auta se můžete podívat v sekci Opravy/Úpravy nebo přímo zde.
 
 
25.3.2008
Jistě budete souhlasit, že výhled z okna bytu je důležitá věc. Pěkný výhled z okna znamená téměř vždy zlepšení nálady. A jaký by mohl být lepší výhled, než výhled na nějaký krásný dobový automobil, ne ? Dnes bych vám chtěl představit Ford Transit Mk1, kterého si pořídíl jeden z místních sousedů. Jedná se o provedení pro hasiče, motor 1.7 V4, vzadu tuplák a auto je ve velmi dobrém stavu. Blahopřejeme ke koupi, krásný kousek. Kéž by bylo více takto osvícených sousedů :-)
 
 
 
4.3.2008
Hlásíme se vám po delší odmlce a hned pro vás máme několik novinek. Jak každý ví, ruce jsou naší vizitkou, jsou vidět vždy a všude. Dopřejte si tedy pocit krásných a upravených rukou a svěřte je do péče Mariana :-) V sekci Turbokombajn se můžete přesvědčit o kvalitě jeho služeb! Další novinkou je renovace motoru 1600 OHC v sekci Newman Tuning. Moc pěkná práce. A na závěř ještě najdete v sekci Opravy/Úpravy pár fotek Honzíkovo Capri. Jistě jste ho zaznemanali třeba na srazu v Ralsku. Jo a málem bych zapomněl ... 12.4.2008 od 15:00 se uskuteční oldFord Hospoda - grilování a snad i promítání v hospůdce Na Růžku v Horních Počernicích. Pokud máte chuť popít pivko, pojíst a poklábosit o Fordech, jste zváni.
 
 
23.1.2008
Čtenář Ondra (díky) nám zaslal oscanovaný dobový článek z časopisu Automobil 10/1980. Článek popisuje inovace a vylepšení u modelu Cortina 1980 - u nás model známý spíše pod německým názvem Taunus. Pokud vás zajímají informace o tom, jak Ford inovoval platformu TC pro její závěrečnou výrobní etapu, dozvědet se něco více o tolik diskutovaném karburátoru Ford VV, přečíst kolik kusů k dovozu bylo v plánu firmy Motokov, potom vše najdete v sekci Dokumentace v článku Cortina 1980 - ekonomická inovace nebo přímo tady.
 
 
16.1.2008
Přední blatníky jsou u starých aut obvykle značně rezavé a při renovaci je to první věc nutná k výměně. Ještě nedávno nebyl problém koupit na většinu oldFordů nové blatníky v běžné prodejní síti. Dnes už to ale bohužel na většinu modelů neplatí. Jediné řešení je pak vzít svářečku a staré blatníky prostě opravit. Jak zápolí Marian s blatníky na své Granadě, se můžete podívat v sekci Opravy/Úpravy - Turbokombajn.
 
 
2.1.2008
Do nového roku 2008 vám přejeme vše nejlepší, hodně zdraví a štěstí a ať vám vaši plechoví mazlíčci dělají jen samou radost. Marian & Venca
 
23. - 28.12.2007
Nová Cortina: Vynáší motorismus k novému vrcholu.
   
   
 
21.12.2007
Blíží se Vánoce - čas klidu, oddechu a povalování se doma na gauči. Letos bychom vám chtěli vánoční čas osvěžit miniseriálem o dobové reklamě na Cortinu Mk3. Pokud budete mít chuť, náladu a sílu vstát o svátcích z gauče a přejít k PC, každý den zde naleznete jednu dobovou reklamu na Cortinu Mk3. Reklamy pocházejí z časopisu Autocar vydaného 8.října 1970 a z velké části věnovaného novému modelu Cortina. Začínáme 23.12. Hezké prožití vánočních svátků. Těšte se!
 
13.12.2007
Včera 12.12.2007 proběhlo malé komorní setkání v naší oblíbené hospůdce Zelená liška na Praze 4. K živým debatám, jak jinak než o starých Fordech, nám pomáhalo pivo a nějaké to jídlo. Minisrazu se zůčastnili a na minifotce můžete zleva do prava vidět: Nugget, Kára, Venca, Šátkyn, Nuggetova přítelkyně, Mazánek, Exhaust a na prázdné židly seděl fotograf Marian.

Dále měl Marian trochu volného času, tak lehce zapracoval na Turbokombajnu. Na nové práce z oprav kapoty motoru se můžete mrknout v sekci Opravy/Úpravy - Turbokombajn.
 
15.11.2007
Pamatujete ještě na soutěž vyhlášenou firmou Ford Motor Company o nalezení nejstaršího Transita v ČR ? Nakonec byl objeven v Brně a bez nadsázky se dalo říct, že je to pravděpodobně zároveň nejstarší Transit v celé EU. Nám se však nyní do ruky dostaly štítky z poměrně vzácné Cortiny Mk3. Jedná se o jeden z velmi ranně vyrobených kusů. Podle kódu KB na štítku jde o Cortinu Mk3 vyrobenou již v září 1970. Oficiální představení modelu veřejnosti se událo až o měsíc později v říjnu 1970 na výstavě London Motor Show a samotný prodej začal chvíli potom. Musí se tedy jednat o vozidlo vyrobené pro účely prezentace dealerům či testování odbornou veřejností. O to vzácnější je, že se jedná o levostranné řízení pro kontinentální Evropu. Nájezd výroby potvrzuje i provedení spodního typového štítku. Údaje jsou vyraženy na rubovou stranu čistého štítku pro starší Cortiny Mk2. Zřejmě ve fabrice ještě neměli správné štítky s novým potiskem a kolonkami.

Auto však bylo bohužel pro svojí velmi pokročilou korozi rozřezáno. Renovace by se rovnala ekonomické sebevraždě a neměla smysl. Jednalo se o verzi XL, s motorem Kent 1600 OHV, ve světle modré metalíze Sapphire Blue. Jak a odkud, se sem do ČR toto dnes již neexistující vozidlo dostalo, se už asi těžko dozvíme. Nechť odpočívá v pokoji. (Kliknutím na obrázek se štítkem jej zvětšíte)
 
1.11.2007
Dnes vám přinášíme pár fotek z víkendového srazu na letišti Bylany (Chráštany). Akce se nesla v komorním duchu jehož součástí bylo vymetení výfuků sprintem na 400 metrů. První tři místa obsadili - 1. Zlatozub (Capri Turbo), 2. Kára (Capri) 3. Pepe (Taunus). Kompletní výsledkovou listinu s pár ostatníma fotkama najdete v sekci Srazy nebo přímo tady.
 
 
30.10.2007
S renovací Cortin se poslední dobou roztrhl pytel a to je dobře. Snad nastane brzy doba, kdy budou tyto auta pořádně k vidění také na srazech, tak jak si to zaslouží. Dnes se můžete podívat, jak renovuje Michal F. Jeho původně černou Cortinu možná pamětnící znají z dřívějších srazů, dnes však vůz prodělává kompletní renovaci. Na fotky z prací se můžete podívat v sekci Opravy/Úpravy. Michal slíbil, že jak budou práce pokračovat, bude nám zasílat nové aktuální fotky. Takže doufejme, že se brzy dočkáme další aktualizace.
 
 
19.10.2007
Pozor, pozor ! Poslední akce old-Fordů před zimním spánkem. Vymetení pavouků z výfuku. Sobota 27.10.07 - od 11:00 hodin letišťní plocha Bylany u Českého Brodu. Žádné živelné závodění, ale měřené sprinty na přesně odmeřenou 1/4 míle, po rovné ploše a s optickou měřící technikou ! Pokud tedy chcete vědět za kolik dáte 1/4 míle, máte jedinečnou možnost. Mapa zde.
 
 
12.10.2007
Dnes tu pro vás máme žhavé upozornění na právě probíhající aukci na dřevěné obložení dveří z modelu 2000E. Pokud máte tedy chuť si vylepšit interiér vaší Cortiny dobovým prvkem, nepropásněte tuto příležitost. Na prodej bývají velmi zřídka. Samozřejmě se jedná o předrenovační stav a tomu také odpovídá nízká vyvolávací cena. Bude určitě nutné obložení ještě patřičně ošetřit či raději nechat ošetřit v restaurátorké dílně. Aukce probíhá na Ebay pod tímto odkazem.Ještě tři dny do konce!
 
10.10.2007
Renovujete veterána, renovujete Cortinu Mk3 ? Pak by samozřejmě po vyvaření karoserie mělo následovat lakování. A pokud to myslíte s renovací vážně, výběr odstínu barvy pro lakování by měl být podle dobové nabídky. Nejprofesionálnější přístup k renovaci je, že odstín barvy by měl být stejný, jakou mělo auto, když vyjelo poprvé z továrny. Prostě barva dle štítku. Pokud se vám tato barva nelíbí a chcete jinou, pak by zvolený odstín měl být ale každopádně dobový. Proto jsme pro vás připravili Seznam dobových odstínů barev pro Cortinu Mk3, který jsme dávali dohromady z několika dobových dokumentů, prospektů a manuálů. V seznamu jsou barvy řazeny dle názvu odstínu, roku výroby, kódu barvy atd. Seznam barev najdete v sekci Dokumentace, nebo přímo tady.
 
17.09.2007
O víkendu proběhlo malé komorní setkání majitelů old-Fordů u Čibiho na zahradě spojené s oslavou Čibiho narozenin. Součástí oslav byla také Akce maringotka - přesunutí maringotky sloužící jako dílna na zahradě z bodu A do bodu B, odšroubování podvozku a ukotvení na zem. K lepší pracovní náladě nám pomáhalo pivo a šunka od kosti ohřátá na grilu a později přibyl ještě burčák na zahřátí. Úplně na závěr jsme úspěšné stěhování zapili whiskou a okolo 4 hodiny ranní šli spát, kvůli zimě raději do baráku. Povedená akcička.
 
 
 
03.09.2007
Ti, co chodí na Fordever Forum, jistě už zaznamenali nové české stránky o Cortině Mk3. Tento nový web od Satkyna se zaměřuje na dobové propagační a reklamní brožury a Satkyn se na něm s námi formou scanů dělí o svou bohatou sbírku. Skvělý ! Jen více takových projektů. Adresa je www.cortina.web4photo.cz
 
23.08.2007
Dnes, trochu netradičně tady máme inzerát na prodej vozu FORD TAUNUS 1,6 Ghia automatic r.v.1977. Vůz je po generálce karoserie, motoru a ma nový lak (modrá metalíza ). Pokud máte zájem, více informací Vám sdělí majitel (DoktorF) na čísle 731 747 223.

 
 
29.07.2007
Další novinky na Cortině, tentokrát v interiéru. Jak vypadá dřevěné obložení v Cortině Mk3 zjistíte v článku Cortina Mk3 v části Opravy / Úpravy.
 
 
16.07.2007
Konečně jsem se dostal k tomu, abych podnikl měření motorového výkonu na svojí Cortině. Vyhledal jsem tedy rovný úsek silnice a pomocí notebooku, záznamového zařízení a programu DynoAnalyzer, na který jsme upozorňovali již dříve, jsem podnikl měření. Výsledky měření spolu s krátkým povídáním najdete pod kapitolou Cortina Mk3 v části Opravy / Úpravy.
 
 
10.07.2007
Dnes vám přinášíme fotky z prací na Kárově bronzové Cortině Mk3 XL (Line1). Auto bylo sice zrezlé na klasických místech, ale nebylo to nic s čím by si Marian neporadil a již je vše opravené. Nyní zbývá dorešit lak na opravovaných místech. U nás celkem ojedinělý interiér ve výbave XL je v nevídaně zachovalém stavu. Také motor 1600 OHV není u nás v Cortinách příliš častý. Nezbývá se jen tešit, až si budeme moci tuto Cortinu XL Line1 prohlédnout na některém srazu zblízka. Snad už konečně bude účast Cortin Mk3 na srazech vyšší, pouze dva kousky jako na posledním Ralsku je velká ostuda. Fotky z prací najdete jako vždy v sekci Opravy / Úpravy, pod kapitolou Károva XL
 
 
05.06.2007
Tak a Ralsko 2007 je za námi. Bohužel předpověď počasí zřejmě odradila hodně lidí, tak jsme večer u ohně mohli jen vzpomínat na to, jak kdysi bývalo letiště zaplněné. Program byl téměř standardní, začalo se sprinty, pak nějaké ty technické jízdy a následovala volná zábava. Volnou zábavu tentokrát spestřilo mimo bežné hoblováni gum také rabování Škodovky 105 a Granady s uřezanou střechou. Na závěr už značně obouraná Granada skončila na podstavci ze složených klád, kam se s ní na několikátý pokus nakonec podařilo najet, a volná noční zábava u ohnů, piva a buřtů mohla začít. Zábavu bohužel po půlnoci překazil déšť, který trval s menšími pauzami až do rána, kdy jsme se po snídani vydali směr domů.
 
 
 
31.05.2007
Na velmi zajímavou statistiku Ministerstva vnitra upozornil na forumu Suflik (Díky!). Jedná se o výpis z Centrálního registru vozidel ČR řazeného dle roku výroby, výrobce, modelu a dalších kritérií. Viz tady. Dle výsledků řazených podle typu vozidla, je v ČR stále okolo 295 kusů registrovaných vozů Cortina Mk3. Počet však nelze určit úplně přesně. U vozů Cortina vyrobených v roce 1970 není totiž jasné, zda-li se jedná ještě o předešlý typ Mk2, nebo už Mk3. Výroba se lámala v září/říjnu 1970. Podrobná čísla v současnosti registrovaných vozidel značky Cortina 1970 - 1976 podle jednotlivých roků výroby: 1970 - 13 ks, 1971 - 36 ks, 1972 - 53 ks, 1973 - 5 ks, 1974 - 121 ks, 1975 - 67 ks, 1976 - 0 ks. Dle očekávání nejsilnější ročník 1974 následuje rok 1972.
Kolik bylo původně dovezeno a prodáno Cortin Mk3 v bývalém ČSSR můžeme z těchto zbytků jen težko odhadnout.
 
28.05.2007
V sekci Opravy/Úpravy - Exhaustova Cortina došlo k menší aktualizaci. Exhaust pilně pracuje na získání potřebných karburátorů k pohánění budoucí 2.8V6. Jinak nezapomeňte - o tomto víkendu je sraz v Ralsku. Účast povinná. Bližší informace na stránkách www.fordclubliben.cz
 
 
10.05.2007
V australském filmovém thrilleru Wolf Creek se prakticky celý děj točí kolem auta, které vidíte na prvních dvou obrázcích. Možná vás v prvním okamžiku napadne, jako mě, že se jedná o Granadu. Ale není tomu tak. Tento vůz, i přes velmi totožný tvar s evropskou Granadou, je australský Ford Falcon XD (1979 až 1982). Oba dva modely, jak evropská Granada, tak australský Falcon XD, totiž vycházejí z jednoho stejného stylistického návrhu. I v tomto směru se projevila Fordova ekonomická racionalita. Přední část karoserie je tvarově u obou modelů prakticky totožná, v zadní části se tvar nepatrně liší. Falcon je však o něco větší a také pohonné jednotky odpovídaly australským standardům. Mohli jste zvolit z řadových šestiválců o objemu 3.3 nebo 4.1 (stejné motory jako měly australské šestiválcové verze Cortiny Mk3) nebo z dvou osmiválců 4.9 a 5.8 V8. To muselo být svezení, co říkáte ? ;-) Více informací o Ford Falcon XD najdete třeba zde.
 
 
26.04.2007
Do sekce Opravy/Úpravy - projekty našich přátel, známých a čtenářů přibyl další přírustek. Láďa nám poslal fotky ze své probíhající renovace Cortiny Mk3. Zatím co motor V6 a přední náprava už netrpělivě čekají v perfektním stavu na vložení, na karoserii se zatím stále pracuje. Je vidět, že Láďa pojal vše velmi pečlivě, přesvědčit se můžete samy z fotografií zde. Přejeme hodně síly k dokončení díla a doufáme, že auto spatříme brzy na nějakém srazu.
 
 
12.04.2007
Rozšířili jsme sekci Opravy/Úpravy o projekty našich přátel, známých a čtenářů. Jako první zde zveřejnil Exhaust informace o své Cortině Mk3. Pokud se chcete podívat třeba na fotky a nebo vás zajímá jaké má se svojí Cortinou plány, klikněte sem. My jen doufáme, že budou na old-Fordové scéně přibývat další "mladí a nadšení :-)" jedinci jako je Exhaust a jemu osobně přejeme, ať nepoleví ve svém nadšení a dotáhne své plány do konce. Ten pocit z hotové káry pak stojí opravdu za to !
 
 
05.04.2007
Našel jsem při svém bloumání na Internetu zajímavý článek. Jedná se o dobový článek z Business Week z listopadu 1967. Článek pojednáva o Cortině a mimo jiné se v něm nachází zajímavá informace o počtu prodaných kusů do bývalého Československa za rok 1966. To číslo mě poměrně překvapilo, kdo by to řekl. Teď ještě někde sehnat podobná čísla pro další roky a možná by pak nastalo velké překvapení kolik ještě muže být u nás Cortin všech generací ukrytých všude možně po stodolách. Celý článek v anglickém jazyce najdete zde.

'Business Week', 25.listopad 1967 - "Ford představil Cortinu v rekordním čase. Od prvních plánů k začátku výroby uplynulo 20 měsíců oproti bežným 30 měsícům. Produkce začala v červenci 1962 s cílovým stavem 150.000 vyrobených vozů za rok. To bylo téměř v zápětí zvýšeno na 250.000 ks, protože Cortina se prodávala jako zběsilá. Výroba se ustálila na průměru 240.000 kusů za každý rok. Hranici 1 milionu prodaných kusů dosáhla po 4 letech prodeje, rychleji než jakékoliv kdy jiné Britské auto. Ford proto může být spokojený s výsledky, kterých s modelem Cortina dosáhl. Popularita modelu vzrůstá na celém světě. Za prvních 9 měsíců roku 1967 bylo Holandsko největším exportním trhem s 16.000 ks prodanými kusy, následuje USA s 12.000 ks, JAR s 9.800 ks, Austrálie s 8.700 ks, Rakousko s 6.400 ks a Norsko s 6.000 ks. Za minulý rok 1966 prodal Ford také 1.150 vozů Cortina do Československa, 400 kusů do Venezuely a 900 kusů do Thajska."
 
 
01.03.2007
Máme tady jednu z posledních klempířských aktualizací v projektu Turbokombaj. Oprava karoserie se blíží k finiši a co nevidět začnou práce na laku. Letošní mírná zima je dar pro všechny old-Ford nadšence a jiné časté návštěvníky garáží. Více informací najdete v sekci Opravy/Úpravy v kapitole Turbokombajn.
 
 
24.02.2007
Rozhodl jsem se využít zimní čas a sepsal jsem provedené změny na Cortině od poslední aktualizace. Podrobnosti najdete v sekci Opravy/Úpravy v kapitole Cortina Mk3. A při focení v garáži mi došlo, jaký jsem dobytek, že jsem auto ani nestihl před zazimováním umýt :-)
 
 
16.02.2007
Tento měsíc je tomu 35 let, kdy evropský Ford zařadil do svého výrobního programu vůz vyšší střední třídy – Ford Granada. Jeho vývoj probíhal pod interním kódovým označením MH a stál přes půl miliardy marek. Nový vůz byl homologován v prosinci 1971. Seriová výroba začala v únoru 1972 a o chvíli později začal být model Consul/Granada I nabízen prvním zákazníkům. Zprvu ve třech provedeních - 4dvěřový sedan, kombi a 2dvéřové Coupé se šikmou zádí tzv.Fastback, které bylo v prodeji jen na kontinentu, v Británii zatím ne. Nabízená paleta motorů byla poměrně široká, od 1.7 V4 až po 3.0 V6. O něco později, na začátku roku 1973, přibyl ještě 2dvéřový sedan. Podle stupňů výbavy se měnil u vozu také název, nejlevnější verze začínala Consul, Consul L, přes sportovní verzi Consul GT, až po luxusní modely Granada XL s Granada GXL.
 
V roce 1974 došlo k stylistickému přepracování zadní části karosérie u verze 2dveřové Coupé a tato upravená verze, údajně odpovídající nyní tvarem více evropskému vkusu, začala být prodávána součastně také v Británii. Zároveň byla v tomto roce představena nová nejluxusnější výbava, která vznikla ze spolupráce Forda s italským designovým studiem Ghia - Granada GHIA. V roce 1975 došlo k faceliftu, při kterém byl mimo jiné zrušen název Consul pro levnější výbavy. Celá modelová řada nyní nesla pouze jedno jméno - Granada, Granada L, sportovní Granada S, Granada GL a nejluxusnější Granada GHIA. V roce 1976 se Granada umístila na druhém místě v počtu prodaných kusů – celkem 167.455, ihned za novým modelem Taunus (284.302 ks). Po faceliftu byl vůz vyráběn ještě 2 roky do roku 1977, kdy byl v září představen nový model – Granada II .
 
Nový model byl postaven na zcela totožné podvozkové platformě – měl stejné nápravy, skelet a až na pár vyjímek i motory. Vnější tvar karoserie byl však zcela přepracován a byl k dostání jako 2dvéřový či 4dvéřový sedan nebo kombi. Verze 2dvéřové Coupé se splývavou zádí nebyla již u nového modelu vyráběna. Anglický motor 3.0 V6 byl definitivně vyškrtnut a plně ho nahradil kolínský 2.8 V6. O něco později přibyla ještě možnost dieselového agregátu. Odstupňování výbavy bylo následovné – Granada, Granada L, Granada S, Granada GL a Granada GHIA. V roce 1981 přestala být nabízena verze 2dvéřový sedan a v roce 1982 došlo k faceliftu, zahrnujícího převážně kosmetické úpravy, za účelem osvěžení vzhledu. Vůz byl poté dále prodáván až do roku 1985, kdy ho plně nahradil model Scorpio. Ačkoliv Scorpio bylo v Británii nabízeno stále pod názvem Granada, se svým předchůdcem nemělo již nic společného, bylo kompletně konstrukčně odlišné. Od roku 1972 do 1985 se celkem vyrobilo 1.642.084 kusů vozů Granada. Úctihodné číslo.
 
08.02.2007
Jak je na tom oldFordová scéna v Norsku, se můžete podívat na následujících stránkách http://www.tronderford.com. Sice jsem tam vedle norštiny nenašel žadný jiný srozumitelný jazyk, ale jinak je web plný fotek nádherných aut. Pokud tedy chcete polahodit svému oku, načerpat inspiraci a zkrátit si čekání na jaro, web k tomu nabízí dostatek možností.
 
 
06.02.2007
Nedávno jsem procházel staré fotky ze srazů a našel jsem několik zajímavých z projektu Žluťák. Tady jsou k nahlédnutí. Jedná se převážně o fotky z montáže motoru Cosworth V6. Také jsem přidal několik fotek do projektu Turbokombajn. Zde. Zatím se to stále točí kolem opravy karoserie, nicméně už se to blíží ke konci. Potom si dáme lekci kitování, broušení a stříkání.
 
 
28.01.2007
Už delší dobu se mi doma válel klasický béčkový horror tzv. slasher s názvem High Tension (2005, český název Noc s nabroušenou břitvou). Včera večer jsem našel čas si tento francouzský kousek pustit. Nebudu se zabývat filmem samotným, neboť tento druh filmů je lidmi buď striktně zatracován nebo naopak milován a oba tábory jsou názorově silně neslučitelné. Moje nadšení při sledování filmu nastalo něco málo po jedné hodině děje, kdy se s pískotem gum vyhnala od benzínové stanice Granada Mk1 Coupé a následovala téměř desetiminutová honička s legendární dodávkou Citroën HY, končící otočením Granady na střechu uprostřed lesa. Pokud máte rádi horrory a zárověň staré Fordy, je tento film přesně pro vás.
 
 
 
16.01.2007
Aby bylo jasné, že se v budoucnu opravdu nehodláme flákat, tak v sekci Opravy/Úpravy přibyl ještě další budoucí projekt - Ford Mustang 2.8V6 (r.v.1979).
 
10.01.2007
V sekci Opravy/Úpravy přibyl nový budoucí projekt - Consul GT Coupé (r.v.1972).
 
22.12.2006
Všem čtenářům přejeme spokojené prožití vánočních svátků, hodně dárků od Ježíška (Fuck-Off Santa Claus) pod stromkem a hlavně "dobrý příští rok 2007".
 
8.12.2006
I přestože asi většina z nás již své mazlíčky ustájila na zimu, máme pro vás jednu zajímavost a nápad jak si změřit výkon svého motoru bez toho, aby jste za to museli platit poměrně značné peníze. Určitě jste již slyšeli o programu Street Dyno. Nějakou dobu už koluje po Internetu, bohužel však jeho poslední finální verze, která již asi za něco opravdu stojí, je jen v podobě komerčního softwaru. Starší vyvojové verze dostupné zdarma také udělají dobrou službu, ale na Internetu se objevila další mnohem zajímavější alternativa. Jedná se o český software DynoAnalyzer, který svými funkcemi prvně jmenovaný program zcela převyšuje, navíc je nabízený zcela zdarma na této adrese. Zatím bohužel umí vypočítat výkon a kroutící moment ze zvukového záznamu jen pro čtyřválcové motory, ale autor na programu neustále pracuje a vylepšuje ho a možnost více válců je přislíbena v další nejbližší verzi. Nezbýva než poděkovat autorovi programu za jeho skvělou práci a vyrobit do jara potřebný a poměrně jednoduchý převodník impulzů motoru do zvukového záznamu.
 
 
3.12.2006
Menší aktualizace v sekci Opravy/Úpravy - Turbo Kombajn, takže se můžete podívat na jeho momentalní stav.
 
30.8.2006

                      Letos, v roce 2006, slaví 30 let své existence Ford Fiesta. Fiesta se zrodila na začátku 70. let jako osobní projekt Henryho Forda II. Ten byl nadšeným obdivovatelem malých aut a chtěl vytvořit malé auto pro celý svět. V roce 1972 začaly týmy v Evropě i Americe pracovat na projektu nového malého vozu, který měl moderním zákazníkům nabídnout ty správné schopnosti za přijatelnou cenu. Projekt byl interně nazýván Bobcat a sám Henry Ford II. mu přidělil nejvyšší prioritu. V prosinci 1973, kdy zuřila ropná krize, dala správní rada Fordu projektu Bobcat urychleně zelenou. Jméno dostala Fiesta až v roce 1974. Seznam původních padesáti potenciálních jmen byl omezen na konečných pět: Bravo, Fiesta, Amigo, Strada a Pony. Výroba začala v květnu 1976 ve Valencii. Od roku 1976 bylo vyrobeno více než 12 miliónů automobilů a řada Fiesta nyní dospěla do 5-té generace.


 
22.8.2006

                      Práce na kalendáři 2007 s tématikou Old-Ford pokračují v plném tempu, jak se můžete přesvědčit přímo na stránkách www.b3tuning.com. Na uvedeném odkazu jsou mimo jiné k náhledu již některé první finální fotografie a je možné si je objednat v plakátové velikosti. Kompletní kalendář by měl být k dispozici koncem října.

 
31.7.2006

                      Minule jsme našli hudební skupinu, která pojmenovala svoji skladbu a album Ford Capri. Nyní jsme objevili hip-hopového interpreta MC Dubstar z Nového Zélandu, který složil skladbu Cortina. K této skladbě byl dokonce natočen videoklip na který se můžete podívat také na internetu - zde. V hlavní roli, jak jinak, Ford Cortina. Nezapomeňte si pustit zvuk. Příjemnou zábavu :-)


 
13.7.2006

                      Občas nám píšete a ptáte se, zda-li nevíme kde se dají sehnat části karoserie na opravu Vaší Cortiny a zda-li se ještě vůbec vyrábějí. Bohužel musíme odpovedět, že na Cortinu Mk3 už toho moc v prodeji není. Jeden z největších výrobců náhradních servisních plechů firma Klokkerholm toho svého času dělala poměrně hodně, ale již několik let jen doprodává staré zásoby a nové plechy na Cortinu, stejně jako na ostatní old-Fordy, již nevyrábí. To málo co zbylo, je možné od firmy Klokkerholm objednat v klasické distribuční sítí náhradních dílů, jen je třeba najít firmu která díly od Klokkerholm nabízí ve svém sortimentu. Jsou to třeba ACI, AutoCora, AutoStangl a určitě i další. Zde je přímo katalog Klokkerholm dílu na Cortinu Mk3 od firmy MJ Auto, která má docela příjemné ceny.

Jiné díly než tyto od Klokkerholmu na uvedeném odkazu, pokud víme, v distribuční síti s ND nejsou. Pak již zbývá jen možnost nákupu starých zásob z Anglie od lidí co jim doma nějaké díly zůstaly (třeba přes aukční Ebay či jinak přes Internet) nebo od nějakého výrobce replik.

 
11.7.2006

                      Opět jeden projekt na prodej: Ješte nedodělaná Cortina MK-3 / Line 1. Karosérie prošla kompletní rekonstrukcí (opískování / vyvaření / rozšíření lemů) a teď ji zdobí krásná měňavková oranžová barva. Auto je komplet, ale nicméně je potřeba nastrojit skelet a osadit motor s převodovku. Podle naších informací má Petr připravený 166hp 2.3 turbo motor z XR4Ti. Pokud máte zájem o koupi kontaktujte Petra na 737 815 090. Aktualní stav a postup úprav je zde


 
22.6.2006

                      Včera jsem se zúčastnil focení kalendáře pro rok 2007 tématicky zaměřeného na Old-Fordy. Focení probíhalo v komorní atmosféře na Ralském letišti. Po příjezdu mě čekali celkem pohledné modelky pobíhající po letišti jen v bikinách, fotograf a asi 4 další lidi ze zázemí. Se mnou na "place" byl Jirka s nádhernou původní Granadou Ghia. Z jedné strany svítilo slunce, z druhé strany se hnaly černé mraky s bouřkou. Naprosto dokonalá scenérie pro fotky. Co jsem měl možnost na místě vidět profi fotky na velkém displayi u fotografa, myslím že by to mohly být vydařené fotky a pěkny kalendář. Fotečky tady jsou pořízené včera Jirkou (díky) na místě. Na další větší fotky se můžete podívat na jeho webu.



 
14.6.2006

                      Přijďte ve středu 28.6.2006 pokecat o Cortinách, Fordech a tak vůbec do hospody Zelená liška kousek od metra Budějovická (start od 17:00 hodin). Akce je komorního charakteru a pod heslem "život je pes aneb každý za své" se na vás těšíme. Doražte včas, nebo nás najdete už jen pod stolem.

 
7.6.2006

                      Došlo k aktualizaci v sekci Opravy/Úpravy - Cortina V6, kde najdete text a několik obrázků z výměny motoru. Dále jsme přesunuli staré novinky do archivu - do archivu se dostanete odkazem Starší Novinky úplně dole na této stránce.


 
4.6.2006

                      Ralsko 2006 - a je po srazu na Ralském letišti. Počasí nakonec alespoň v sobotu celkem vyšlo. Nechce se mi tomu ani věřit, ale na letišti bylo celý den převážně slunečno, i když údajně v jiných částech ČR pršelo. Avšak bylo vidět, že ne příliš příznivá předpoveď asi dost lidí od návštěvy odradila. Účast byla celkem bohatá, pamatuji však letiště více zaplněné. O co míň však celkově poslední dobou jezdí na srazy aut, o to se zlepšuje jejich technický stav. Bylo k vidění několik opravdu nádherných kousků. Další zajímavostí je počet Transitů. Transit byl skoro nejpočetnější model na srazu. Ale nic proti, Transit Mk1 je nádherné auto. Bohužel na druhou stranu mi také ale přijde, že srazy začínají být stále stejné. Možná je to jen můj osobní pocit, ale přijde mi, že by to chtělo nějaký nový impulz. Sraz byl povedený a nelituji toho, že jsem na něj jel, ale chtělo by to něco, co by srazy na letišti zase nějak oživilo. Nevím.


 
25.5.2006

                      Jedinečná příležitost pořídit nikdy nepoužité přední blinkry a zadní lampy na Cortinu MK-3 Line 1 a 2. !!! Počet je limitován !!!. Newman

 
14.4.2006

                      Že může být hudebním umělcům podmětem k tvorbě téměř cokoliv mi bylo jasné, ale že by to mohl být zrovna old Ford, to by mě nenapadlo. Skupina Amplified People své poslední EP pojmenovala Ford Capri. Dokonce jsou asi pánové unešeni tímto vozem do té míry, že mu dokonce věnovali jednu skladbu na této desce. I když není tento styl přesně můj šálek kávy, přesto mi to nedalo a zmíněnou desku jsem si poslechl. No, můžu říct, že inspiraci vozem Capri jsem ve skladbě nenašel :-)
Podívat se na obal desky a poslechnout si zmíněnou skladbu můžete zde.

 
11.4.2006

                      Aktualizace v sekci Opravy/Úpravy.

 
9.2.2006

                      Zajímavé čtení - Cortina Mk2 V8. Přední náprava, pokud se nepletu, byla použita z Cortiny Mk3.

 
19.1.2006

                      Tak a máme tu také konečně česko-slovenské diskuzní fórum, které založili kluci s Fordever Klubu. Fórum se nalézá na této adrese - http://fordever.cz/forum/index.php.

 
10.1.2006

                      Vždy jsme se snažili přijít s něčím novým a bude tomu tak i tento rok. Do nového roku jsme pro vás připravili první český (i slovenský) OldFord Chat. Jestliže máte v práci Internet, určitě vám tato možnost pokecat on-line s ostatními fanoušky starých Fordů zpříjemní vaší pracovní dobu :-D Chat najdete na této adrese - http://fisoft.wz.cz/chat_main.htm. Zatím se jedná o testovací provoz, takže buďte prosím trpělivý. Pokud vás napadne jak tento chat vylepšit, či k němu máte nějaké připomínky, klidně se ozvěte. Až vše pořádně odzkoušíme, přídáme samozřejmě odkaz na chat do levého navigačního menu.

 
27.12.2005

                      Vánoce jsou svátky klidu, to však neplatí pro Mariana, který tvrdě makal na novém projektu - Cortina Mk3 Line 1. Jak to vypadá, když někdo zparchantí Cortinu stahovací střechou a musí se pak vše vrátit do původního stavu, se můžete podívat v sekci Opravy / Úpravy

 
23.12.2005

                      Tak a je to tu. Uteklo to jako voda a jsou tu opět vánoce a další nový rok. Příští rok to bude již 7-mý rok co můžete číst naše stránky. Ani se mi tomu nechce věřit, pamatuju si, jak jsme s Marianem začínali stránky vytvářet. Jako by to bylo včera.

Přejeme všem pravidelným i nepravidelným čtenářům bohatého Ježíška, veselého Silvestra a štastný celý přístí rok 2006.

16.11.2005

                      Včera se mi dostalo do ruky aktuální 10. číslo (řijen 2005) celkem kvalitního magazínu Motor Journal, kde je velmi rozsáhlé povídání o historii Fordu Transit. Věděli jste, že se na našem území nachází jeden z nejstarších Transitů Mk1 v Evropě ? Byl vyroben v září 1965 a nyní čeká na svoji renovaci. Článek obsahuje kromě dalších zajímavých informací a spousty dobových snímků také několik fotografií z garáží Fordever Brno :-) Doporučené čtení.

Dále došlo k aktualizaci stránek v sekci Opravy/Úpravy u některých článků.

 
10.11.2005

                      Aby těch výročí nebylo málo, letos slaví ještě Ford Transit 40 let své existence. A jak jsem se dnes ráno dočetl v novinách, tuzemská automobilka Ford vypsala odměnu pro majitele nejstaršího modelu Transit v ČR. Soutěž je určena všem majitelům Transitů starších ročníků. Přihlášený Transit do soutěže musí mít platnou STK a splňovat podmínky pro provoz na veřejných komunikacích. Majitel nejstarší dodávky dostane 1.000 litrů paliva, druhý 500 litrů paliva a třetí šek do servisu v hodnotě 15.000 Kč. Bližší informace o celé soutěži naleznete zde.

V Libeňské či v Brněnské Old Ford scéně se pohybuje hodně starých Transitů a šance na úspěch jsou tak myslím vysoké. Tak lidi do toho, ty ceny stojí za to !!

 
9.10.2005

                      Dnes bychom vás chtěli upozornit na menší kulaté výročí.

Tento měsíc je tomu 35 let co se začala sériově vyrábět a prodávat Cortina Mk3. Vůz byl veřejnosti představen o několik týdnů dříve, avšak nabízen a prodáván u dealerů Ford v Británii začal být přesně od 23. října 1970. Cortina Mk3 se vyráběla 6 let do roku 1976, kdy byla nahrazena novějším modelem.

Předešlé modely Escort nebo Capri byly spíše výsledkem úzké kooperace mezi britskou a německou větví společnosti Ford, avšak projekt TC (Cortina Mk3/Taunus I) byl od začátku řízen centrálně nadnárodní větví Ford of Europe a byl jejím prvním velkým dílem. Výsledkem mimo jiné bylo, že Cortina Mk3 oproti svým předchůdkyním (Cortina Mk1 a Mk2) byla již celá v metrické míře (vyjma motorů Kent OHV, které zdědila z dřívějších modelů Cortin). Oba vozy (Cortina Mk3/Taunus I) jsou až na některé rozdíly ve tvaru karoserie prakticky zcela totožné.

 
15.9.2005

                      Poslední dobou je stále častější obsazování kultovních Old-Fordů do filmů, reklam a videoklipů. Dle mých informací si také v novém filmu Grandhotel od Davida Ondříčka (Šeptej, Samotáři, Jedna ruka netleská) zahraje Ford Taunus případně Granada. Dozvěděl jsem se to během prodávání mého Taunuse, kdy přijel na inzerát člověk od produkce a chtěl si mého Taunuse pronajmout. Bohužel během jedné scény má být však tento vůz nabourán, což se mi moc nelíbílo, ale hlavně jsem chtěl Taunuse spíše prodat. Film Grandhotel by měl být uveden do kin v říjnu 2006. Uvidíme jaký vůz se ve filmu nakonec objeví, sám jsem zvědavý.

 
11.7.2005

                      30.8.2005 - PRODÁNO Bohužel jsem nucen z úsporných důvodů prodat jedno ze svých aut. Pokud byste měli zájem o Taunuse ve 2-dvéřovém provedení, s výbavou interiéru Ghia, originálními AL disky, atd koukněte na tento inzerát. Jen do dobrých rukou.

 
28.6.2005

                      V sekci Opravy/Úpravy je nový příspěvek zachycující naši víkendovou činnost - výměna předního čela a u některých starších příspěvků došlo k aktualizaci - 2.9i v Granadě již běží.

 
21.6.2005

                      Ještě jsme z foťáku vydolovali pár fotek z Ralska 2005. Fotka č. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 a 9.

 
14.6.2005

                      Ralsko 2005 - sraz o víkendu na letišti je za námi a musím říct, že bylo opět na co koukat. Počasí se nakonec umoudřilo, nepršelo, všichi zúčastnění pojezdili po letišti, popili a pojedli, partička Sobro opět odpálila několik gum a víkend utekl jako voda. Na fotky z akce se můžete podívat na spřáteleném serveru zde.

 
20.5.2005

                      Marian je velmi činorodý člověk. Jen co dokončil Capri s motorem 2.9 V6 Cosworth zahájil práce na Granadě Combi. Plánovaný motor je 2.9 V6. Jak postupuje můžete sledovat v sekci Opravy/Úpravy.

Dále zde pro vás máme zajímavé obrázky, které se nám podařilo zachytit na Internetu. Pokud máte doma v garáži nevyužitý kolínský motor V6, tady je inspirace, jak s takovým motorem naložit.

Více větších fotek je zde - 1, 2, 3, 4.
 
24.4.2005

                      V sekci Opravy/Úpravy došlo k aktualizaci u článků Výfukové svody a Motor 2.8 V6.

 
13.4.2005

                      Také u našich severo-východních sousedů v Polsku je silná Old-Fordová scéna. Na stránky jedné partičky nazvané Belzebubs se můžete podívat zde.

 
14.3.2005

                      Určitě mnozí z vás viděli, či o něm alespoň slyšeli, kultovní legendární film Mad Max. A věřte, že existují dokonce nadšenci, kteří staví repliky vozů podle tohoto filmu. A výchozími vozy mohou být, mimo jiné, také právě třeba Cortina Mk3 (na obrázku vlevo), Capri, či dokonce Škoda 100 a další. Některé kousky stojí opravdu za to. Třeba Landau replika (na obrázku vpravo) je témeř umělecké dílo. Podívejte se zde.

 
7.3.2005

                      Jen pro informaci, pokud jste tak již nezjistili samy, kluci z Brněnského Fordever klubu změnili adresu svých webových stránek a od této chvíle je najdete na vlastní doméně www.fordever.cz.

 
28.2.2005

                      Vím, že dnešní příspěvek zrovna moc tématicky neladí se zaměřením těchto stránek, ale i přesto si myslím, že následující odkaz stojí za podívaní. Na opravdu důkladnou renovaci Chevroleta Camaro se můžete podívat zde.




Ford Cortina MK III